HTML

Asszociációk

Friss topikok

  • Italo Romano: www.huffingtonpost.com/entry/the-goldman-sachs-effect_us_588eabf7e4b0b065cbbcd9d9?c9v1xeh0c69smunm... (2017.01.30. 11:32) How a bank conquered Washington?
  • Minnesota: Érthető. A honlapodra angol nyelven felrakott Heidegger kivonatból is legalább annyi érthető, hogy... (2016.12.02. 19:56) Dilthey
  • Italo Romano: Why had the promise of the nineteenth century been dashed? Why had much of the twentieth century t... (2016.10.27. 16:46) Eurodollárok, két háború, reciklálás
  • kalassó: A Wiki írja: Orhan Pamuk 2006-ban irodalmi Nobel-díjat kapott. 2005-ben különböző török szervezete... (2016.07.13. 18:57) Musza Dagh retro
  • Italo Romano: Újabb kutatások szerint ez volt a legrégibb civilizáció, kétezer évvel idősebb, mint gondolták: ww... (2016.06.04. 21:39) Harappai képek

Címkék

abbé (1) acheul (1) agancsos (1) agóra (1) agrárvidék (1) agy (1) agyagtáblák (1) ain ghazal (1) államháztartás (1) állatok (1) állatvilág (1) antropológus (1) anya (1) árfolyam (1) asszociációk (3) átalakulás (1) ateista (1) bank (1) barát (2) barbár (1) barlang (2) becsmérlő (1) being ahead (1) benépesítés (1) berber (1) bérgyilkos (1) beszéd (1) bizonyosság (1) boldogság (1) bölény (2) bonobo (1) bonobó (1) borneó (2) borneo (1) brahmanistaák (1) breuil (1) bukás (1) capsa (1) civilizáció (1) computer circuits (1) cripple empires (1) csatornázási (1) cselekvés (1) csoukoutien (1) deconstruction (1) délafrika (1) devizahitel (1) dionüszosz (1) disznók (1) dns (1) dohányzás (1) drive (1) dzsainizmus (1) egyeduralom (1) egyensúly (1) egység (1) együttérzés (1) elefánt (1) elemzés (1) élet (1) életfelfogás (1) életvédelem (1) ellenfél (1) első (1) emberek (1) emberség (1) embervilág (2) epikurosz (1) erectus (2) eredeti (1) erkölcs (2) érzések (1) esélyek (1) euripidész (1) expedíció (1) fanatikus (1) fantázia (1) féltudás (1) flintstone (1) fogyasztó (1) forcast (1) forint (1) forrásművek (1) frobenius (1) fülöp móric (1) fürdőszoba (1) Geisteswissenschaften (1) génkódoló (1) geo-stratégia (1) görögök (1) győzelem (2) háború (2) hadtest (1) halál (1) hamita (1) hanok (1) hatáskörök (1) hellének (1) hérosz (1) hiány (1) himalája (1) hit (1) hitelezés (1) hiúság (1) homo (1) honlap (1) HP (1) igazság (1) indus-völgy (1) írás (2) isten (1) istentelen (1) jóslás (1) józanész (1) kagyló (1) kamat (1) kannibál (1) karrier (1) kasza l (1) kasztrendszer (1) kelet (1) kényszer (1) képek (1) képírás (1) kéz (1) kezek (1) kinyilatkoztatás (1) kiváncsiság (1) kőbalta (1) költségvetés (2) konstruktőr (1) kontextus (1) könyv (1) koponya (1) kormányzás (1) krasznahorkai (1) kultusz (1) kutya (1) lap (1) leírás (1) leleplező (1) leroi gourhan (1) leszármazási (1) light catastrophes (1) majmok (1) megelőzés (1) megismerés (1) megtisztulás (1) megvallás (1) megváltott (1) mehrgarh (2) Millenium (1) mindennapok (1) mítoszok (1) modernitás (1) moirák (1) mungo (1) múzsák (1) nabta (1) nedves (1) nemzetmentő (1) nőideál (1) nomádok (1) nyugat (1) nyugodt (1) nyugtalanság (1) ókor (1) olajbogyó (1) öngyűlölet (1) önszeretet (1) örmény (1) ősember (1) őshonos (1) ötven (1) panthéon (1) papkirály (1) parancs (1) particsiga (2) pártok (1) patetikus (1) perzsák (1) piaci behatolás (1) pingvin (1) pontosság (1) poszt-teista (1) pozitúra (1) prepolitikai (1) püthia (1) respublika (1) restauráció (1) riválisok (1) sámánizmus (1) sapiens (2) sár (1) segítők (1) sokistenhit (1) spektrum (1) strucctojás (1) szahara (1) szakóca (1) szakrális (1) szaporulat (1) szatíra (1) szél (1) szenthely (1) szentszöveg (1) szépség (1) szicilia (1) szilva (1) szolgáltató (1) társadalombiztosítás (1) teherszállítás (1) tekintély (1) termékenység (1) titkok (1) tömeg (2) törvény (1) törvényhozó (1) tudás (1) tűz (1) tűzkő (1) újságcikk (1) vadállomány (1) vadász (1) vadászat (1) vadászok (1) vagyon (1) vallás (1) várandós (1) vásár (1) Vatikán (1) vérbosszú (1) verseny (1) vértesszőllős (1) világegész (1) világnap (1) világrend (1) világtörvény (1) villámlás (1) viselkedés (2) vízözön (1) yarmuk (1) yogi (1) zseni (1) zsugorodás (1) Címkefelhő

A Cosquer barlang szemléjének megtárgyalása

2013.04.02. 15:19 Italo Romano

Még 2006-ban két posztot raktam fel a felfedező Cosquer nevét viselő vízalatti barlangról.

Három évvel később megbeszéltük a két bejegyzés retro változatát. Itt csak a vitákat közlöm.

 

I.

Az első bejegyzés szövege megtalálható ebben a blogban:

http://asszocialok.blog.hu/2009/12/29/cosquer_honnan_jovunk_1_retro

 

Hozzászólások (24) 

évi.2009-12-29 13:581. évi.

Szia Italo!:)
Remélem jól teltek az ünnepek!

Nagyon érdekes valóban a kéz...:)
És persze az írás is!

Kicsit ide is tartozik,meg nem is... minap megnéztem a Home c.filmet,nagyon ajánlom,ha még nem láttad!
https://www.youtube.com/watch?v=NNGDj9IeAuI
ez az eredeti francia változat, de létezik angol szöveggel és magyar felirattal is.

italo2009-12-29 14:132. italo

Csókolom, csak beugrottam haza. A kéz...és az írás... Már összetartoznak.
Köszi a linket, máris nézem.
És, ha korán is, BUÉK!!!!

évi.2009-12-29 14:163. évi.

@italo: Neked is BUÉK!!!:)

A linkkel vigyázz,ez az egész film:)De jó bele pillantani,hátha kedvet kapsz hozzá...:)

évi.2009-12-29 14:194. évi.

most látom csak,hogy sok verzió fent van,ha angolul jól tudsz, akkor itt az angol verzió is:https://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

italo2009-12-29 14:495. italo

Köszi, azt is megnézem, ennek a felénél tartok. Nagyszabású! A saját bej. 2. részében azt írtam, hogy elődünk a hideg ellen menedékekben húzódott meg. Itt pedig az is látható, hogy a sivatagosodástól kell menedékeket keresnünk. Legjobban a vizes képek tetszettek, ami talán érthető.

talon2009-12-29 15:326. talon

Az angol változat szerint 2050-re 200 millió klíma-menekülttel kell számolni. 40 v alatt a jégtakaró 40%-a elolvadt. A fajok kihalása ezerszerese a természetes rátának.

italo2009-12-29 16:017. italo

Régóta szorgalmazom a napelemek ugrásszerűen gyorsabb elterjesztését. Örültem, hogy a film végén egész erdőt láttam belőlük egy erőmű részeként.

akimoto2009-12-29 16:328. akimoto

A kézjegy a barlang falán, mintha aláírás lenne. Ezt a benyomást keltette, bár nagyon lehetséges, hogy a korai művész észjárása megegyezett Leonardoéval ( és Italoéval). :)
**** Új energiaforrásra hamarosan szüksége lesz az emberiségnek. Biztos kitalálnak többfélét is, olcsót a gazdagoknak, jó drágát a szegényebbeknek.

italo2009-12-29 16:379. italo

A bejegyzés feltételezése szerint ősünk felfedezte a szünekdochét, amit ma is alkalmaz mindenki, aki bármilyen márkájú instant kávét nescafénak , vagy bármilyen erőszakszervezetben fellépő ultranacionalistát fasisztának nevez. Hibás és helyes elnevezések akkor alkalmasak a kommunikációra, ha mindenki érti, hogy miről van szó. Nagy nyilvánosság előtti sértő alkalmazást perelni lehet.

italo2009-12-29 16:3910. italo

@akimoto: :)

italo2009-12-29 16:3911. italo

@akimoto: BUÉK!!!!!

akimoto2009-12-29 17:1712. akimoto

Italo, köszönöm, én is boldogságos új esztendőt kívánok neked, ha addig nem találkoznánk. :))

italo2009-12-29 19:1013. italo

@akimoto: Ha csak az újabban thai masszőrnek átképzett biztonsági határvizsgálók környékén nem.

smirgli2009-12-29 19:2614. smirgli

@italo: Reptérre ne vegyél fel feltűnő... fehérneműt. BUÉK !

italo2009-12-29 19:4315. italo

@smirgli: Vettem a lapot. BÚÉK !!

évi.2009-12-29 21:1416. évi.

@italo: Igen, a film végén tudtam én is levegőt venni...:))

Thaiföld??Tudsz élni!:)

italo2009-12-29 21:2117. italo

@évi.: But no!! "thai masszőrnek átképzett biztonsági határvizsgálók" - Ez humor volt, akart lenni. Vagyis a magyar és más reptéri motozók most, a detroiti merényletkísérlet után.

smirgli2009-12-29 21:3818. smirgli

@italo: Ezé nem mindegy, hogy milyen alsóneműben mész. :)

évi.2009-12-29 22:0119. évi.

@italo: Húh!Akkor már nem is irigykedek tovább,de azért kicsit jó volt:)

italo2009-12-29 22:3820. italo

@smirgli: 18 Viszont nagyon morc képet vágok, akkor tán kevesebbet matatnak.

italo2009-12-29 22:4021. italo

@évi.: 19 Egy igazi nekem is jó lenne, ha már úgy érzem, hogy burned out.

évi.2009-12-29 23:1022. évi.

@italo: Ki ne égjél Italo:)
Ahhoz még korán van:)

Fehér Bölény2009-12-30 00:3623. Fehér Bölény

Mér van az, hogy Buta Bölény mindig éccaka talál ilyen hosszú filmeket?

Majd holnap...

Mne2009-12-30 13:0724. Mne

A poszt folytatásában is bölényeket láttam. http://href.hu/x/b1ox
Nem voltak fehérek, de még nappal sem néztek filmeket.

II.

A második bejegyzés szövege is megtalálható ebben a blogban:

http://asszocialok.blog.hu/2009/12/29/cosquer_honnan_jovunk_2_retro

Hozzászólások (64) Feliratkozás (RSS)

évi.2009-12-29 14:091. évi.

az összes repülő pingvint megette az ember??

Carolus2009-12-29 14:562. Carolus

az idegeneket... megölték... ragadozó természetüknek megfelelően...
-A tudattalanban ez ma is ott van.-
"A művészi kultúra és a gyilkos erőszak nem zárják ki egymást."
- Természetesen. A művészet nem morál, a mai morál nem azonos az őskorival. Bár, sok helyütt azonos.-

kalas2009-12-29 15:203. kalas

@Carolus: A civilizáció sem zárja ki a gyilkos erőszakot. A szerfelett ragadozó típusúak jól szervezett osztagokban katonásdit játszanak,azzal fenyegetnek, a fasciók meg menetelnek.

talon2009-12-29 15:364. talon

@kalas: A fascio csak egy anagramma a fiasco-ra. Lúzerek gyüjtőhelye lúzer országokban. Nagyokat handabandáznak, ha tehetik, nagyokat gyilkolásznak, aztán meg lesznek semmisítve.

italo2009-12-29 16:105. italo

@évi.: Az ember a többi húsevővel, például a ragadozó madarakkal versengve pusztította őket. Maradványuk az akkor éppen aktuális klímaváltozás miatt, a jégtáblákkal együtt északra húzódott, ott már nem repült, talán belőlük fejlődött ki a mai fajta, nem tudom.

italo2009-12-29 16:156. italo

@Carolus: Sajnos a tudattalanból nemcsak az idegenek, hanem a hozzátartozók megölésének szándékát is elő lehet bányászni. Nagyon késői, tehát már történelmi kultúrtermékek, mint a görög mítoszok és a Biblia is tartalmazzák ezt. Az írott történet előtt ez tudatos szokás volt.

italo2009-12-29 16:177. italo

@kalas: Nem zárja ki, tömegessé fejleszti, mechanizálja, automatizálja és digitalizálja.

italo2009-12-29 16:218. italo

@talon: Anagrammád maga is csak egy gyüjtőnév mindenfajta erőszakszervezetbe tömörített ultranacionális csoportokra. Persze ilyesmi a prehistóriában nem volt, csak a "mi törzsünk - vagy ellenség" dichotómiája.

italo2009-12-29 16:259. italo

Megjegyeztem, hogy a képek közti kakukktojásként beiktatott lascaux-i bölénypár csak a teljes alak érzékeltetésére szolgált. Szerintem itt nagyobb művészet a cosqueri kép, amely a bölénynek még az arckifejezését is visszaadta.

italo2009-12-29 16:2910. italo

A képek helyreállításával valamelyest honorálni kívántam annak az ezernyi olvasónak a türelmét, akik a két egykori bejegyzést figyelemre méltatták.

akimoto2009-12-29 16:4011. akimoto

Ó, abban a nagy hidegben nyilván mindent megettek a pingvintől a bölény farkáig. Az arcképe meg talán szellemidéző és csorda-csalogató lehetett. *** Szeretem a bejegyzéseidet olvasni, Italo.

italo2009-12-29 16:4512. italo

@akimoto: Én is a szép Radnóti elemzéseket, meg a többit, meg a többit, köszönöm.

talon2009-12-29 16:5013. talon

@italo: 5: "például a ragadozó madarakkal versengve pusztította őket." - Az én avatár-madaram is bizony, képes lett volna erre. A természet nem szentimentális.

italo2009-12-29 17:0814. italo

@talon: Persze, hogy nem. Az állatok is egymást eszik. A végletes megoldások, mint a húsevés betiltása, nem életszerüek. Arányokat, mértéket kell tartani. És más energiatermelési szerkezetet elérni.
Talon: BÚÉK!!!!

italo2009-12-29 17:1015. italo

@Carolus:
@ Kalas: BÚÉK!!!!

akimoto2009-12-29 17:1516. akimoto

Italo, kedves vagy. :)

Mne2009-12-29 18:3117. Mne

@talon: 4 A fascio csak egy anagramma a fiasco-ra. :DDDDDDDDD
A nevükkel jelzett rendszerben sohasem volt szerepük a döntésekben. Az abszolút hatalom szolgái voltak.
Italonak, Neked és a többieknek BÚÉK!!!!

italo2009-12-29 19:0318. italo

@Mne: BÚÉK! Szépek a dalaid... Kellemes, hogy a blogomhoz szuper nőpajtások szólnak hozzá. Meg szupermeneket is mondhatnék, de az mást jelent, szóval inkább nem mondom.

smirgli2009-12-29 19:3519. smirgli

@italo: /14 Arányokat, mértéket kell tartani. Mint azt máshol már megjegyeztük, az emberiség szaporodásában is. Az állati populációk létszámát részben az ellenségeik korlátozzák. De saját maguk is végeznek születésszabályozást, pl. szűkös esztendőben a madarak kis helyen szoronganak, ami csökkenti a termékenységüket. - Afrikában, Ázsiában propagálni és segíteni kell a terhesség elleni védekezést.

smirgli2009-12-29 19:4020. smirgli

19: Máshol, így Magyarországon sem helyes ösztönözni a a család teherbíró képességére való tekintet nélküli gyerekvállalást.

italo2009-12-29 19:4621. italo

@smirgli: Nem fognak emiatt rasszizmussal vádolni?

büyük2009-12-29 20:5222. büyük

Be kell látni, hogy bolygónk fő szereplője nem az ember, hanem az ökoszisztéma: flóra, fauna, víz, levegő termőföld. Az ember csúcsragadozóként bármit elpusztíthat. Ebből találták ki azt a formulát, hogy ő az ura az állatoknak, stb. Bárki hiheti ezt. De ha szívóskodik, hogy én is elhiggyem, elzavarom a francba.
Italo és a többiek, BUÉK !

italo2009-12-29 21:0523. italo

@büyük: BÚÉK!!!

A természeten úgy uralkodunk, hogy elfogadjuk parancsait. Ebben az egy értelemben vagyunk a Föld urai. Teljes fogyasztásunk méreteivel és szerkezetével is be kell illeszkednünk az általad említett ökoszisztémába.

évi.2009-12-29 21:1824. évi.

@büyük: Less bele az általam ajánlott filmbe-Italo előző posztja-pont erről mesélnek benne...csak alkalmazkodnunk kéne végre!
Mint ahogy Itlao is írja a 23-as kommentben::)

évi.2009-12-29 21:1925. évi.

@italo: Ezek szerint az "utódaik" pont azért nem repkednek és élnek a fagyban,mert ott legalább az ember nem bántja őket...inkább a fagyhalált választották szárnyak helyett...valahol érthető:)

smirgli2009-12-29 21:3026. smirgli

@italo: 21 Vádolhatnak, de az igaztalan lesz. A gyerekvállalást kissé lazán, de érzékelhetően erőteljesen a teherbíró képességhez kötném bármely faj, vagy etnikum esetében. Úgy emlékszem, kalasnak is ez a véleménye.

büyük2009-12-29 21:4227. büyük

@évi.: Köszönöm nagyon, belelestem és érdemes volt. Igazán tartalmas film és pont arról igyekszik meggyőzni a nézőt, ami nekem is a nézetem.

talon2009-12-29 22:0028. talon

@Mne: 17 Nem azt nézték, amit ez a blog, hogy honnan jövünk, hanem azt, hogy 'honnan lövünk.'

italo2009-12-29 22:5229. italo

Elköszönőben megjegyzem, hogy az ilyen téma azért is jó, mert nincs üledéke.
Jó egészséget kívánok minden hozzászólónak és látogatónak.

évi.2009-12-29 23:0630. évi.

@büyük: Tudom, azért is ajánlottam!:)

évi.2009-12-29 23:0831. évi.

@italo: Persze ha legalább egy barlang falára írnád a posztot,lenne némi sanszunk,hogy marad belőle némi üledék az utókornak is:)
Neked is jó egészséget!:)A 2010 jó év lesz sokunknak...legalábbis én így döntöttem :)

La Amante2009-12-30 09:2532. La Amante

furcsa, hogy az állatokat élethűen ábrázolták, míg az embereket egy teljesen leegyszerűsített formában vitték fel...vajon a rangsor az ábrázolás valóságát tekintve miért ebben az arányban dőlt meg?

évi.2009-12-30 10:0633. évi.

Ó,beszép Vezérblog!!
Gratulálok Italo!:)

smirgli2009-12-30 10:1334. smirgli

'Folytatom a sorozat képanyagának helyreállítását' Hiányzik, hogy mit folytatsz, mi az előzmény. Belinkelem -
http://href.hu/x/b1n7

Amúgy, grat!

talon2009-12-30 10:3235. talon

@évi./30: Jót ajánlottál. Az előző posztban (l. smirgli linkjét) részben arról diskuráltunk és a megbeszélése itt is folytatódott.

talon2009-12-30 10:3536. talon

Italo, gratulálok! A szolgáltatónak szintén, mert hasznos, ha ilyen irányba is terjeszkedik a hely.

Mne2009-12-30 12:4437. Mne

@La Amante: 32 Nem tudnék/akarnék a lényeges kérdésedre válaszolni, a jelek szerint távollevő szerző helyett. Előző posztja reálisan ábrázolt kezeket mutatott, talán az embert képviselték (?). Az arc bemutatása korai időktől fogva tabu volt, de egész alakos naturális emberi testet is ritkán festettek, tudomásom szerint.

La Amante2009-12-30 12:5838. La Amante

@Mne: előző posztját nem láttam, olvastam,
az arc bemutatása nem feltétlen volt tabu minden kultúrában, inkább felesleges volt az agy például, mint az élet funkcióinak irányítója, így az arc elnagyolásának sem volt jelentősége, mivel a test kultusza állt előtérben..
viszont még mindig felvetődik kérdésem, hogy miért az állatokat árnyékolták, finom technikákkal ábrázolták, míg az ember egy pálcika szösszenetére volt csak méltó

Fehér Bölény2009-12-30 13:0039. Fehér Bölény

Végülis... az emberek nagy része ma is irtózik ha tudja, hogy fotózzák... Lehet, hogy az akkori primitív népség is zokon vette volna, ha felismerhető módon ábrázolják...

Persze most is csak úgy töprengek...

Fehér Bölény2009-12-30 13:0740. Fehér Bölény

Esetleg az is lehet, hogy nem ugyanaz a művész festette az embert, mint aki az állatot.

Ott van például a kedvenc fantasy festő-grafikus párosom: http://www.boros-szikszai.com/
Tudomásom szerint egyikük csak a hátterekért, másikuk csak az alakokért felelős... egy tetováló ismerősöm szerint óriási technikai kölünbség van kettejük közt...

De az is lehet, hogy olyan esettel állunk szemben, mint amikor kölykök bajuszt rajzolnak egy plakátra... Ősművész rajzolt egy állatkertet... kiskölök odafirkálta az embereket... Lehet, hogy akkora nyaklevest kapott érte, hogy egy hétig csengett a füle... Lehet, hogy Ősművész meg is ette Őskölköt...

La Amante2009-12-30 13:1341. La Amante

@Mne: most mentem el megnézni az előző posztot...mióta tartozik Michelangelo az őskori művészet és ábrázolás kategóriájába? Mert falra festett?

La Amante2009-12-30 13:1442. La Amante

@Fehér Bölény: az embert nem tisztelték annyira, mint az állatokat, ezért nem ábrázolták aprólékosan...a kérdésem még mindig a miért-en van

halandor2009-12-30 13:1443. halandor

A korai druidizmus koràban még talàlunk
arcàbràzolàst(kb. ie. 3-4 ezer körül),mintha hirtelen,valami konkrét eseményt követôen jelent volna meg a tiltàs - a tabu.

Fehér Bölény2009-12-30 13:1544. Fehér Bölény

Nem, az csak a kezek miatt lett odatéve...
párhuzam... összehasonlítás... ilyesmi...

La Amante2009-12-30 13:1745. La Amante

@Fehér Bölény: "Előző posztja reálisan ábrázolt kezeket mutatott, talán az embert képviselték (?)" - ezt írta Mne, és erre reagáltam..

La Amante2009-12-30 13:1846. La Amante

@halandor: Isten, vallás, természetimádat?

La Amante2009-12-30 13:2247. La Amante

és nem a kézzel van a bajom, hogyan került be az előző posztba, hisz italot tisztelve, tudom, hogy miért helyezte be...félreértések végett jegyzem ide

Mne2009-12-30 13:2448. Mne

@La Amante: 41,42 Kérdésed teljesen indokolt; mint írtam, én sem tudom a választ, csak találgattam, hogy tabu volt. Valóban nem minden kultúrában, hanem főképpen bizonyos korai és "természeti" népeknél. Michelangelóról az itteni bölényünk már válaszolt.

halandor2009-12-30 13:2549. halandor

Senki sem tudja,és szerintem ez marad is így még egy jó darabig.

Mne2009-12-30 13:2950. Mne

@La Amante: 45 Idézett szövegemben az ősi sziklarajzokon reálisan ábrázolt kezeket tartottam szem előtt.

halandor2009-12-30 13:4351. halandor

Több szerzô ie. 5500 körül datálja a a Fekete-tenger keletkezését (özönvíz?),ami összefüggésben lehet az arcàbràzolàs fokozatos eltûnésével,de ez is csak spekulàció.
BUÉK

Mne2009-12-30 14:3352. Mne

@La Amante: 47 BUÉK! :)))))
Fiúk: BUÉK! :))

évi.2009-12-30 15:5953. évi.

@talon,35: Igen, tudom, ismerem Smirgli posztját, azért is ragadtam meg az alkalmat...:)

gyorgyi42009-12-30 16:3654. gyorgyi4

"A barlangok díszítőinek fogalmuk sem volt az ember és a többi főemlős zömében közös génkészletéről, de festményeik szerint érzékelhették"

hát a génkészletről biztosan nem volt fogalmuk. 'közös' : azt viszont tudták, a ma emberének fogalma sincs róla, csak a génkészletről tud valamicskét

Carolus2009-12-30 19:0155. Carolus

Vegyük már észre, hogy a második képen a baloldali bölény halálos sebeket kapott, melyekkel nem szaladgálhatna. A fartő, a háta húsának majdnem a fele, a bordáshús már régen a levesben van. A piros színek a sebeket jelölik. Talán a vadász szertartás miatt kezdték - a képen szereplőt - futtában feltrancsírozni.

Carolus2009-12-30 19:1656. Carolus

@halandor:(43) Érdekes, hogy a korai druidizmus még engedte az arc ábrázolását. A barlangokban nincs, vagy alig van ilyesmi. Lehet, hogy az egyik műveltségi fázisban divat az emberkép, a következőben már tilos. Az egymást követő divatfázisokból áll a hosszú távú ízlésciklus.
BÚÉK!

Carolus2009-12-30 19:2157. Carolus

A bizánci kereszténység egyik időszakában az "ikonoklaszták" szintén elpusztították a képeket.

talon2009-12-30 21:0458. talon

@Carolus: 55 'Vegyük már észre'- én az ilyesfajta felszólítást csak magamra vonatkoztatva használom. Látom is, hogy van ember a barlangban, az előző bejegyzés harmadik képén. A jobb alsó mezőben található kéztől függőlegesen felfelé, nem messze egy mellszobor látszik. Akkora kb. mint a kéz. Idősebb ember, hosszú hajjal, pofaszakállal, a jobb szeme tisztán kirajzolódik. Tiszteletre méltó arca oda néz, ahová a kéz is mutat. http://href.hu/x/b1n7

talon2009-12-30 21:1059. talon

A kisujj közelében "északnyugati irányban" pedig egy miniatűr férfiportré látható. Emberarc ez is. A tenyér ötödén elférne.

talon2009-12-30 21:1560. talon

@Carolus: 55 Egyébként köszönöm, hogy felhívtad a figyelmünket a bölény sebesülésére, valóban úgy lehet, ahogy leírtad és ez fontos is.

akimoto2009-12-30 23:2761. akimoto

Csak egy pillanatra jöttem vissza, hogy gratuláljak a vezérséghez. A feltett kérdésre: honnan jövünk, körvonalazódik a válasz. Még az is kiderülhet: hová megyünk.
2010-ben csak jó irányba, ha rajtunk múlik. :)

Mne2009-12-31 12:4662. Mne

A jó irányt a humánum szabja meg. A bejegyzés kiemelése emellett foglalt állást. BUÉK a szerkesztőknek!

talon2009-12-31 14:4363. talon

BÚÉK! Gyakorlatból tudom, nem szabad minden nap nagyon tartalmas ételeket tálalni. Blogból pedig a könnyű is hasznos, ha nincs benne sok burkolt reklám.

kalas2009-12-31 18:3064. kalas

Csatlakozom a jó kívánságokhoz. A politikai reklám - ha van - csak némely kiemelt bejegyzésben található, ott is burkolt formában. A működtetőnek a szelekcióval joga van a saját szimpátiáit érvényre juttatni az ilyen, nem közszolgálati médiumban. Más blogokban viszont éjjel - nappal folyik a kendőzetlen politikai korteskedés. Szerencsére nem kötelező oda figyelni.A fenti blogtól távol állt az ilyesmi. Grat. érte, a tárhelynek is!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://asszocialok.blog.hu/api/trackback/id/tr1005188939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karolus 2013.04.02. 18:45:02

Megtaláltam (az Acheul címke alatt) a Homo Erectusról írt posztot:
asszocialok.blog.hu/2010/01/28/korai_muveltseg_honnan_jovunk_8_retro

Kommentek nélkül áll, de én annak idején elmentettem a sajátomat és most újra felraktam, engedelmeddel. :)

Italo Romano 2013.04.02. 19:33:38

@Karolus: Köszönöm, megnézem. Közben ezt is helyreállítottam : asszocialok.blog.hu/2006/06/29/harappai_kepek
Himalája, Indus, cédrus, ősi civilizáció.

Italo Romano 2013.04.02. 19:45:03

De még a Mohendzso-dáró képeit is visszatettem, különös figyelemmel a 4500 éves csatornázási művekre.

Italo Romano 2013.04.05. 16:11:59

A másik blogot is kezdtem javítgatni. Restauráltam egy csodálatos női aktot a poszt végén:
ismeretvadasz.blog.hu/2006/11/23/holgyek_honnan_jovunk_16
süti beállítások módosítása